SEO Scan – Weten hoe je website er SEO technisch voor staat

SEO scan

“Helderheid over de staat van je website of webshop met de verhelderende en adviserende SEO scan”

De vindbaarheid van je website is belangrijk. Zonder bezoekers geen verkoop, zo simpel is het. Op het gebied van SEO bied ik een aantal zeer effectieve mogelijkheden, waaronder de gratis SEO scan. Je website wordt hierbij grondig onder loep genomen waardoor je duidelijkheid krijgt over de plus- en voornamelijk minpunten waaraan gewerkt moet worden.

De uitkomst ervan krijg je per email toegestuurd waarmee je zelf of je webdesigner aan de slag kunt gaan. Uiteraard kun je het hele vervolg SEO traject  aan mij uitbesteden.

Verhelderende SEO Scan aanvragen? Binnen een werkdag weet je meer, gratis en vrijblijvend!

SEO “Tool”?

In de meeste gevallen wordt door collega SEO’s een SEO scan uitgevoerd met een SEO tool. Software die de website scant op algemene zaken zoals de aanwezigheid van HTTPS, dode links, het aantal zoekwoorden, links etc. De uitkomst van een dergelijke scan is te simpel en te algemeen en helpt je niet of nauwelijks vooruit. Echte SEO zit hem in de details.

Bij mijn SEO scan gebruik ik voor enkele tests ook tools, maar het overgrote deel van je website wordt handmatig gecheckt. Daarmee is de scan persoonlijk en toegespitst op jouw website en jouw branche.

Optioneel: SEO Scan + “SEO monitoring, analyse en rapportage software”.

Na het ontvangen van de bevindingen van de SEO Scan kun je optioneel en tegen een vooraf afgegeven prijsopgave gebruik maken van mijn online SEO monitoring, analyse en rapportage software. Hierin kun je vanaf elke plek op een gebruiksvriendelijke manier al je SEO inspanningen volgen.

Deze omgeving richt ik voor je in, je hebt er zelf geen omkijken naar.

Niet alleen kun je de (landelijke en lokale) posities van je focus-zoekwoorden volgen en vergelijken met een eerder tijdvak, maar ook het bijhouden van Google Analytics en Search Console wordt erg overzichtelijk weergegeven.

Verder kun je hier heel gemakkelijk;

  • Zien hoeveel mensen zoeken naar de voor jou belangrijke zoekwoorden per maand;
  • Je backlinks analyseren en administreren;
  • Je concurrentie analyseren;
  • Een zeer uitgebreide site audit uitvoeren;
  • Je Feed, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram en LinkedIn accounts monitoren;
  • De resultaten van Faceook en Google advertenties inzien;
  • De resultaten van CallRail inzien;
  • Wekelijks of maandelijks positierapporten ontvangen op meerdere e-mailadressen;
  • Beheerders (laten) toevoegen;
  • Takenlijsten maken voor jezelf of met je team.

Met deze SEO Pre-scan informeer ik je over de verbetermogelijkheden zodat je, ook zonder mij in te schakelen, gericht kunt werken aan je vindbaarheid in Google.